Το 1ο Δημοτικό Δράμας με διαδραστικούς πίνακες SMART Board

Τρίτη, 07 Απρίλιος 2009 00:00 Ιστορίες για διαδραστικούς πίνακες
Εκτύπωση

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Το 1ο Δημοτικό Δράμας ανήκει στην ξεχωριστή, αλλά διαρκώς αυξανόμενη σε μέλη, οικογένεια των σχολείων που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες.


Το 1ο Δημοτικό Δράμας εξοπλίστηκε, φέτος, με δύο διαδραστικούς πίνακες SMART Board και ο διευθυντής, κος Στράτος Κυριαζίδης, δέχθηκε ευγενικά να μας περιγράψει τις πρώτες εντυπώσεις από τη χρήση τους. Το σχολείο που διευθύνει ο κος Κυριαζίδης είναι 12-θέσιο με ολοήμερο και τμήμα ένταξης. Διαθέτει τουλάχιστον έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κάθε αίθουσα, και τέσσερις προβολείς. Όλοι οι υπολογιστές συνδέονται μεταξύ τους μέσω τοπικού δικτύου και, έτσι, μοιράζονται κοινόχρηστους πόρους (εκτυπωτές, σύνδεση στο δίκτυο, κλπ.).

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
"Η υιοθέτηση των διαδραστικών πινάκων ήταν αυτονόητη" για τον διευθυντή του σχολείου, κο Στράτο Κυριαζίδη.

Ε.Ε.: Πως μάθατε για τους διαδραστικούς πίνακες;

Σ.Κ.: Ενημερώθηκα για τη χρηστικότητά τους μέσω των ηλεκτρονικών λιστών ενημέρωσης για το πρόγραμμα OLPC (μαθητικός υπολογιστής των 100$) στο οποίο συμμετέχω. Στη συνέχεια, μια έρευνα στο διαδίκτυο προσέφερε τις επιθυμητές πληροφορίες.

Ε.Ε.: Πως πήρατε την απόφαση να τους αποκτήσετε;

Σ.Κ.: Λόγω της μακρόχρονης ενασχόλησής μου με τους υπολογιστές και την τεχνολογία γενικότερα, καθώς και την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση, ήταν αυτονόητη η υιοθέτησή τους –πειραματικά σε πρώτη φάση.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Αν και το κόστος του συστήματος πίνακας-προβολέας-υπολογιστής μπορεί να είναι σχετικά υψηλό για τον πλήρη εξοπλισμό ενός 12-θέσιου σχολείου, ο κος Κυριαζίδης κάλυψε τη χρηματοδότηση για τους διαδραστικούς πίνακες SMART Board "από τα κονδύλια της Σχολικής Επιτροπής για λειτουργικές δαπάνες".

Ε.Ε.: Πως χρηματοδοτήθηκε η αγορά των διαδραστικών πινάκων;

Σ.Κ.: Από τα κονδύλια της Σχολικής Επιτροπής για λειτουργικές δαπάνες.

Ε.Ε.: Πιστεύετε ότι μπορεί κάθε δημόσιο δημοτικό σχολείο να αποκτήσει διαδραστικούς πίνακες, χωρίς βοήθεια από εξωτερικούς παράγοντες;

Σ.Κ.: Η αλήθεια είναι πως το κόστος είναι ακόμη αρκετά υψηλό για γενικευμένη χρήση. Υπολογίζοντας πως ένας διαδραστικός πίνακας, ένας βιντεοπροβολέας και ένας επιτραπέζιος υπολογιστής μπορεί να κοστίσουν (ανάλογα με το μέγεθος και τις δυνατότητές τους) και τα τρία μαζί περίπου από 2.200 ως 3.000 €, ένα 12/θέσιο σχολείο χρειάζεται το σύνολο των ετήσιων εσόδων του από επιχορηγήσεις για να καλύψει το κόστος της καθολικής εφαρμογής της χρήσης τους.

Ε.Ε.: Έχετε τοποθετήσει τους πίνακες σε αίθουσες διδασκαλίας ή σε κοινόχρηστο χώρο;

Σ.Κ.: Ο ένας τοποθετήθηκε στο Τμήμα Ένταξης και ο δεύτερος σε τάξη. Δυστυχώς δεν υπάρχει κοινόχρηστος χώρος.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Ο κος Κυριαζίδης θεωρεί ότι είναι απλό να αξιοποιηθεί ο διαδραστικός πίνακας από τους εκπαιδευτικούς. "Αν γνωρίζει πως να χρησιμοποιεί υπολογιστή, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τον διαδραστικό πίνακα."

Ε.Ε.: Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από τη χρήση τους;

Σ.Κ.: Άριστες. Οι υπολογιστές του σχολείου διαθέτουν όλο το λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και η χρήση του διευκολύνθηκε κατά πολύ.

Ε.Ε.: Ποιο από τα χαρακτηριστικά του πίνακα θεωρείτε ως το πλέον αξιοσημείωτο;

Σ.Κ.: Τη δυνατότητα άμεσης χρήσης ακόμη και δίχως το συνοδευτικό λογισμικό (Notebook)

Ε.Ε.: Ο εκπαιδευτικός που έχει στη διάθεσή του ένα διαδραστικό πίνακα SMART Board χρειάζεται εκπαίδευση για να τον αξιοποιήσει σωστά;

Σ.Κ.: Αν γνωρίζει να χρησιμοποιεί υπολογιστή, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τον διαδραστικό πίνακα. Αυτό που θα πρέπει να γίνει ευρέως γνωστό είναι πως, ως συσκευή, ο διαδραστικός πίνακας, είναι κάτι σαν ένα εξελιγμένο ποντίκι για τον υπολογιστή.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άριστες. "Η ενσωμάτωσή [των διαδραστικών πινάκων] είναι μονόδρομος."

Ε.Ε.: Προβλέπετε ότι στο μέλλον θα υπάρξουν προβλήματα στη χρήση των διαδραστικών πινάκων ή περιμένετε ότι η διαδικασία ενσωμάτωσής τους στη σχολική ζωή θα κυλήσει ομαλά;

Σ.Κ.: Η ενσωμάτωσή τους (εφόσον δεν εμφανιστεί κάποια άλλη προσφορότερη και φθηνότερη τεχνολογία) είναι μονόδρομος. Η διαδικασία χρήσης τους είναι απλούστατη και το κέρδος πολλαπλό.

Ε.Ε.: Τα παιδιά πως αντιμετώπισαν αυτό το νέο εργαλείο; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις τους;

Σ.Κ.: Κάποιοι από τους μαθητές ήταν ήδη εξοικειωμένοι με αυτούς (από φροντιστήρια ξένων γλωσσών) αλλά και οι υπόλοιποι προσαρμόστηκαν αμέσως. Η τεχνολογία είναι καινούρια και ο παράγοντας έκπληξης και θαυμασμού λειτουργεί θετικότατα.

Ε.Ε.: Χρησιμοποιείτε εσείς ή και οι υπόλοιποι συνάδελφοί σας εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή; Το κατασκευάζετε μόνοι σας; Το προμηθεύεστε από κάπου;

Σ.Κ.: Όπως προανέφερα, χρησιμοποιείται το υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Πέραν αυτού, εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει αγοραστεί ή έχει συλλεχθεί από περιοδικά. Θα ήταν χρήσιμη, νομίζω, η ύπαρξη συνοδευτικού (ελληνικού ή εξελληνισμένου) πακέτου με εκπαιδευτικό υλικό μαζί με το πρόγραμμα Notebook.