Ευφυής Εκπαίδευση

Ευφυείς Τεχνολογίες για την Εκπαίδευση

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • Διαδραστικοί Πίνακες
  • Ιστορίες Εκπαίδευσης
  • SMART Notebook
  • Διαδραστικά θρανία
  • Εκπαιδευτικό Υλικό

Οι διαδραστικοί πίνακες SMARTBoard στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου

Διαδραστικός πίνακας SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση σε σχολική τάξη στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου όλοι οι δάσκαλοι χρησιμοποιούν διαδραστικούς πίνακες SMART Board στο μάθημά τους, και είναι ενθουσιασμένοι. "Ο κάθε δάσκαλος βάζει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του", μας λέει ο διευθυντής του σχολείου.

Την Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2009, επισκεφθήκαμε το 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου, ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο, δημόσιο δημοτικό σχολείο της χώρας που εγκατέστησε διαδραστικούς πίνακες σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας. Ο λόγος της επίσκεψής μας ήταν να ελέγξουμε αν οι διαδραστικοί πίνακες SMART Board που εγκαταστήσαμε λειτουργούν σωστά και πως έχουν επηρεαστεί οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και η σχολική ζωή από το νέο αυτό εργαλείο.

Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι οι δάσκαλοι είχαν να πουν μόνο καλά λόγια για τους διαδραστικούς πίνακες, και είχαν διάφορες ιδέες για να τους χρησιμοποιήσουν δημιουργικά. Ζητούσαν συνεχώς τις συμβουλές και τις υποδείξεις μας για τα εργαλεία του λογισμικού Notebook και το πως μπορούν να κάνουν αυτό ή εκείνο όταν χρησιμοποιούν τον πίνακα και ανυπομονούσαν να ξεκινήσουν την εκπαίδευση στη χρήση τους.

Στο τέλος, ζητήσαμε από τον κο Λευτέρη Μερεσεντζή, τον διευθυντή του σχολείου, να μας παραχωρήσει μία συνέντευξη, με θέμα την είσοδο των διαδραστικών πινάκων στο σχολείο που διευθύνει.

Λευτέρης Μερεσεντζής
Ο διευθυντής του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χίου κος Λευτέρης Μερεσεντζής

ΕΕ: Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου είναι ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα σχολεία στην Ελλάδα. Τι τεχνολογικό εξοπλισμό διαθέτει;
ΛΜ: Δεν ξέρω αν είμαστε το καλύτερα εξοπλισμένο, αλλά είμαστε ένα σχολείο εξοπλισμένο σε πολύ καλό βαθμό. Έχουμε βιντεοπροβολείς σε κάθε τάξη, έχουμε υπολογιστές σε κάθε τάξη, έχουμε συσκότιση, δηλαδή κουρτίνες σκιερές, σε κάθε τάξη, σε κάθε παράθυρο, ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να γίνεται το μάθημα, το μόνο που μας έλειπε ήταν ο διαδραστικός πίνακας.

ΕΕ: Πόσο δύσκολο ήταν το έργο του εξοπλισμού του σχολείου; Υπήρξαν εμπόδια; Χρειάστηκε χρόνος;
ΛΜ: Το 2006 ερχόμαστε στο ανακαινισμένο σχολείο και δεν είχαμε τίποτα από αυτό τον εξοπλισμό.Από το 2006, λοιπόν, μέχρι τις αρχές του 2009 κάναμε αυτό που θεωρείται θαύμα. Και με δικές μας δυνάμεις. Δηλαδή μέσα από τις τακτικές επιχορηγήσεις που δίνονταν από το Δήμο Χίου σε κάθε σχολείο.

Αίθουσα διδασκαλίας με διαδραστικό πίνακα SMART Board
Στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου, κάθε σχολική αίθουσα διαθέτει και ένα διαδραστικό πίνακα SMART Board. "Το 2006 δεν είχαμε τίποτα. Μέσα σε τρία χρόνια κάναμε το θαύμα" μας λέει ο κος Μερεσεντζής

ΕΕ: Πως μάθατε για τους διαδραστικούς πίνακες;
ΛΜ: Τους διαδραστικούς πίνακες SMART Board τους είχα υπόψη μου από το διαδίκτυο, αλλά δεν ήξερα ότι είχαν έρθει τόσο κοντά μου ώστε να μπορώ να τους δω και στην πράξη. Έβλεπα βιντεάκια στο διαδίκτυο, αλλά όταν μας τηλεφώνησε η Ευφυής Εκπαίδευση και μας πρόσφερε μία επίδειξη, ευχαρίστως δέχτηκα, για δούμε κι από κοντά τι μπορούν να κάνουν αυτοί οι διαδραστικοί πίνακες. Μαζέψαμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και μας έκαναν μία παρουσίαση.

ΕΕ: Πως πήρατε την απόφαση να τους αποκτήσετε;
ΛΜ: Μετά την παρουσίαση που έγινε από την Ευφυή Εκπαίδευση, ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος ανάμεσα και στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές μας. Μετά έγινε στο γραφείο των δασκάλων μία συζήτηση σχετικά με το ποιες εντυπώσεις μας άφησαν και πόσο χρήσιμοι νομίζουμε ότι θα είναι οι διαδραστικοί πίνακες SMART Board στο μάθημά μας. Όλοι ήθελαν τους πίνακες, ομόφωνα. Έτσι κι εγώ τα έβαλα κάτω και έκανα τους υπολογισμούς μου να δω πως μπορεί να γίνει το καλύτερο για το σχολειό. Γι αυτό, ενώ θα μπορούσαμε κάλλιστα να μείνουμε στους διαδραστικούς των 48", επιλέξαμε, τελικά, τους διαδραστικούς των 64", αφού είδαμε ότι τα οικονομικά μας μπορούν να φτάσουν εκεί.

ΕΕ: Πως χρηματοδοτήθηκε η αγορά των διαδραστικών πινάκων;
ΛΜ: Τα κονδύλια προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, από αυτά που παρέχει το υπουργείο για τακτικές επιχορηγήσεις και δαπάνες, ίσως έσοδα που μπορεί να έχουμε εμείς από το κυλικείο. Γενικά, δεν έχουμε ιδιαίτερα έσοδα, δεν έχουμε ακίνητα, δεν έχουμε κάτι το ξεχωριστό που να μας δίνει κάποια παραπάνω οικονομική άνεση. Απλώς ακολουθήσαμε μία πολιτική τέτοια ώστε να μην έχουμε περιττές δαπάνες κι αυτό που χτίζουμε να είναι μόνιμο.

Διαδραστικός πίνακας SMART Board δίπλα σε παραδοσιακό μαυροπίνακα
Ο διαδραστικός πίνακας SMART Board δίπλα στον παραδοσιακό μαυροπίνακα που, σταδιακά, θα εκτοπίσει. Το κόστος του είναι προσιτό. "Πιστεύω πως κάθε σχολείο, αν το βάλει πρόγραμμα, μπορεί να τον αγοράσει".

ΕΕ: Δηλαδή μπορεί κάθε δημόσιο δημοτικό σχολείο να αποκτήσει διαδραστικούς πίνακες, χωρίς βοήθεια από εξωτερικούς παράγοντες;
ΛΜ: Εγώ πιστεύω πως, ναι, αν το βάλει πρόγραμμα, μπορεί κάθε σχολείο να το πετύχει. Και, πιστεύω, σε μικρό χρονικό διάστημα. Είδη δέχομαι τηλεφωνήματα συναδέλφων από διάφορα μέρη της Ελλάδας που ενδιαφέρονται να βάλουν διαδραστικούς πίνακες στις τάξεις τους και, όπως μου λένε, υπάρχουν χρήματα.

ΕΕ: Οι διαδραστικοί πίνακες έχουν εγκατασταθεί στο σχολείο που διευθύνετε εδώ και λίγες εβδομάδες. Ως δάσκαλος, ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από τη χρήση τους;
ΛΜ: Απ' ότι βλέπω από τους συναδέλφους, οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικές. Συνεχώς ανακαλύπτουν πράγματα που τους βοηθούν πάρα πολύ, ως εργαλεία, στη διαδικασία της μάθησης. Αλλά ακόμα είναι αρχή και δεν γνωρίζουμε το πρόγραμμα. Εγώ που κάπως γνωρίζω λίγο παραπάνω από τους συναδέλφους, με μαγεύει κι εμένα. Όταν θα αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε πιο συστηματικά το Notebook, τότε θα δούμε ότι μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που κάναμε ως τώρα.

Μαθητές δημοτικού πειραματίζονται με ένα διαδραστικό πίνακα SMART Board
Οι διαδραστικοί πίνακες SMART Board ενθουσιάζουν παιδιά και εκπαιδευτικούς."Τα παιδιά τους αντιμετώπισαν πολύ θετικά, τους σεβάστηκαν."

ΕΕ: Αυτό σας εντυπωσιάζει περισσότερο; Γενικά, ποιο είναι το χαρακτηριστικό του πίνακα που θεωρείται πιο αξιοσημείωτο;
ΛΜ: Η λειτουργικότητα του λειτουργικού (γέλια). Είναι αξιοσημείωτο το πόσο δεμένο είναι το λογισμικό και πόσο ολοκληρωμένο σαν εργαλείο, μαζί με τον πίνακα.

ΕΕ: Μας είπατε ότι οι δάσκαλοι αντιμετωπίζουν πολύ θετικά τους διαδραστικούς πίνακες SMART Board. Έχουν αντιμετωπίσει κάποια δυσκολία, π.χ. προσαρμογής;
ΛΜ: Όχι, δεν διαπιστώνω κάποια ιδιαίτερη δυσκολία προσαρμογής. Ακόμα και χωρίς εκπαίδευση μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τον πίνακα. Βέβαια, με την κατάλληλη εκπαίδευση θα μπορεί κανείς να τον χρησιμοποιεί σε περισσότερες εφαρμογές.

ΕΕ: Θεωρείται, δηλαδή, χρήσιμη την εκπαίδευση στη χρήση των πινάκων;
ΛΜ: Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη.

ΕΕ: Προβλέπετε ότι θα υπάρξουν προβλήματα στη χρήση των διαδραστικών πινάκων ή περιμένετε ότι η διαδικασία ενσωμάτωσής τους στο μάθημα θα κυλήσει ομαλά;
ΛΜ: Όσον αφορά το διαδραστικό πίνακα αυτό καθ' εαυτό, δεν πιστεύω ότι θα υπάρξουν δυσκολίες. Μόνο ο βιντεοπροβολέας μπορεί να θέλει αλλαγή σε κάποια εξαρτήματα που καμιά φορά χαλάνε, αλλά αυτό είναι κάτι το φυσιολογικό. Με τους πίνακες θα τους κάνουμε πολύ τακτική, πολύωρη χρήση και είναι και πολλά τα μηχανήματα.Κάποιες αστοχίες υλικού, δηλαδή, είναι στο πρόγραμμα. Οι υπολογιστές γνωρίζουμε ότι βγάζουν περίπου μια πενταετία, οι βιντεοπροβολείς, όμως, επειδή έχουν λαμπτήρες εμφανίζουν περισσότερες ζημιές. Με τους πίνακες δεν περιμένω ότι θα έχουμε πρόβλημα.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τον πίνακα SMART Board στο μάθημα
Εκπαιδευτικοί και μαθητές εξοικιώθηκαν αμέσως με τους διαδραστικούς πίνακες. "Δεν πιστεύω ότι θα υπάρξουν δυσκολίες" μας διαβεβαιώνει ο κος Μερεσεντζής.

ΕΕ: Τα παιδιά πως αντιμετώπισαν αυτό το νέο εργαλείο;
ΛΜ: Πολύ θετικά! Και τους σεβάστηκαν. Δηλαδή, όταν τους είπαμε από την αρχή ότι πρέπει να προσέχουν να μην τους μουτζουρώνουν με τους κλασικούς μαρκαδόρους και να αποφεύγουν τις γρατζουνιές, και δεν υπήρξε από τα παιδιά κανένα πρόβλημα.

ΕΕ: Τι εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιείτε με τους πίνακες και πως το βρίσκετε;
ΛΜ: Είχαμε από πριν κάποια ψηφιακά αρχεία με αρκετό υλικό στους υπολογιστές μας. Αυτά είναι τόσο φύλλα εργασίας, όσο και βιντεάκια, κλπ. τα οποία λειτουργούσαμε, βέβαια, σε επιφάνεια μη διαδραστική. Δηλαδή τα προβάλαμε με τον βιντεοπροβολέα στον τοίχο της τάξης. Παλιότερα, λοιπόν, μπορούσαμε να προβάλουμε αυτά τα πράγματα, αλλά δεν είχαμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε επάνω τους και μάλιστα ζωντανά.Ως προς το προφορικό, μπορούσαμε να σταματήσουμε, ας πούμε, το βίντεο, να συζητήσουμε, να το συνεχίσουμε μετά, αλλά δεν μπορούσαμε να γράψουμε ή να κάνουμε άλλες παρεμβάσεις πάνω στο υλικό μας.
Εχτές έβλεπα το γυμναστή μας που έκανε μαθήματα τακτικής στους μαθητές παρουσιάζοντας ένα βίντεο. Κάθε τόσο σταματούσε το βίντεο και με τους μαρκαδόρους έγραφε επάνω του, εξηγούσε και κατεύθυνε τους μαθητές, τους έδειχνε τα λάθη. Μετά συνέχιζε πάλι το βίντεο και το σταματούσε ξανά σε όποιο σημείο χρειαζόταν. Τα παιδιά ήταν γοητευμένα. Αλλά κι εγώ ο ίδιος που μπήκα μέσα, λέω, κοίταξε, πόσες εφαρμογές υπάρχουν ακόμα που δεν έχουμε σκεφτεί ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Διαδραστικός πίνακας SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
"Ως τώρα τα προβάλαμε με τον βιντεοπροβολέα, αλλά δεν είχαμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε στο υλικό και μάλιστα ζωντανά". Εκεί που ήταν ο γυμνός τοίχος για τις προβολές υπάρχει, τώρα, ο διαδραστικός πίνακας SMART Board.

ΕΕ: Πολύ ευχάριστο αυτό.
ΛΜ: Ναι, προσαρμοζόμαστε, προσαρμοζόμαστε, κι ο κάθε δάσκαλος βάζει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του κι όλο βρίσκει κάτι να προσθέσει.

ΕΕ: Απ' ότι καταλαβαίνω, οι δάσκαλοι του σχολείου έχουν κάποια εξοικείωση με την τεχνολογία ακόμα και πριν εγκατασταθούν οι διαδραστικοί πίνακες. Αν ένας δάσκαλος δεν έχει τόσο στενή επαφή με την τεχνολογία, πιστεύετε ότι θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πίνακα σχετικά εύκολα;
ΛΜ: Είναι τόσο εύκολος που νομίζω πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Δε νομίζω ότι κάποιος εκπαιδευτικός θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, είτε είναι νέο παιδί, είτε είναι πολλά χρόνια στην υπηρεσία. Είναι τόσο λειτουργικοί και τόσο εύκολοι.

ΕΕ: Κύριε Μερεσεντζή, ευχαριστώ πολύ.
ΛΜ: Εγώ σας ευχαριστώ, είμαι πολύ ευχαριστημένος με τους συγκεκριμένους διαδραστικούς πίνακες, κι εγώ τουλάχιστον τους συνιστώ (γέλια).

 

Δείτε ...

Τα βίντεο της Ευφυούς Εκπαίδευσης στο YouTube

Μοιραστείτε ...

Σχολιάστε ...

"Η Δράση eTwinning δημιουργήθηκε για να δώσει στους μαθητές της Ευρώπης την ευκαιρία να μάθουν συνεργατικά, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να δημιουργήσουν νέες φιλίες."

Β. Νιάρου
Πρέσβης Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης στο πρόγραμμα eTwinning


"Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα εμπλουτισμού του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων μέσα από τη συμμετοχή σε ομάδες και να υιοθετηθούν ανοικτά πρότυπα στην ανάπτυξη και διακίνηση εκπαιδευτικού υλικού."

Από την ομάδα www.mathisis.org


Βρείτε μας στο

"Η φιλοσοφία μας θέλει την εκπαίδευση ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους , τα προϊόντα εκπαιδευτικής τεχνολογίας να φτάνουν στους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν ισότιμα υψηλή και ποιοτική εκπαίδευση."

Αβραάμ Τριανταφυλλίδης
2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής


"Το μάθημα που επιτυγχάνεται με το διαδραστικό πίνακα ενεργοποιεί όλη την τάξη, συγκεντρώνει την προσοχή και ενισχύει τη διάδραση με τον εκπαιδευτικό [... και] ενισχύεται η κοινωνική μάθηση, όπως προσδιορίζεται από τον εποικοδομισμό, όπου η [...] ενεργή συμμετοχή του [μαθητή] αποτελεί το κλειδί στη δόμηση της γνώσης."

Αβραάμ Τριανταφυλλίδης
2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής


"Ο μαθητής φτάνει στη γνώση μέσα από δραστηριότητες έρευνας και πειραματισμού με το δάσκαλο βοηθό στην ανακάλυψη της γνώσης και όχι πάροχο της γνώσης [...]. Αυτό επιτυγχάνεται κατά τον καλύτερο τρόπο με τον διαδραστικό πίνακα. "

Ευφροσύνη Γρουσουζάκου, καθηγήτρια πληροφορικής, Εκπαιδευτική Πύλη του Υπ.Ε.Π.Θ.


"Tα ενθουσιάστηκαν και πειραματίζονται ακόμη και στα διαλείμματα των μαθημάτων. Η συγκέντρωση της προσοχής τους στο μάθημα είναι απόλυτη "

Δημήτρης Ρούφος, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Αρσακείου Ροδόπης


"Η Εκπαιδευτική Πύλη www.e-yliko.gr είναι ο επίσημος δικτυακός τόπος του υπουργείου Παιδείας που παρέχει στην εκπαιδευτική κοινότητα εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό. Οι προτάσεις διδασκαλίας έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου."

Ευφροσύνη Γρουσουζάκου,
Εκπαιδευτική Πύλη του Υπ.Ε.Π.Θ.


"Το «Σχολείο του Μέλλοντος» [...] θα προσπεράσει την τυπική και δασκαλο-κεντρική διδασκαλία, με στόχο τη μαθητο-κεντρική και βιωματική μάθηση, η οποία μεταμορφώνει τον παθητικό μαθητή σε συν-δημιουργό και συν-υπεύθυνο της δικής του γνώσης"

Βασίλης Οικονόμου, πληροφορικός και εκπαιδευτικός, Εκπαιδευτήρια Δούκα


"Το δικό μου όραμα περιλαμβάνει [...] μια τάξη 10-16 μαθητών, κατάλληλα εξοπλισμένη (υπολογιστές, διαδραστικούς πίνακες, ίντερνετ), ώστε να αποτελεί «μπαλκόνι με θέα τον κόσμο». [...] Αν μπορούσα κάθε τοίχος της αίθουσας θα ήταν ένας διαδραστικός πίνακας. "

Μανώλης Χειλαδάκης, δάσκαλος στο 2ο Δημοτικό Μουρεσίου Μαγνησίας


"Ο Smart Board ήταν πραγματικά εντυπωσιακός. Παρέχει δεκάδες ψηφιακές ευκολίες στον εκπαιδευτικό διευκολύνοντας κατά πολύ το έργο του. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον από παιδαγωγικής σκοπιάς ήταν οι δυνατότητες για συνεργατικές μορφές διδασκαλίας καθώς και ο συνδυασμός διαδραστικού πίνακα και tablet PC."

Γιάννης Σαλονικίδης, δάσκαλος στο 11ο Δημοτικό Ευόσμου, Πρόεδρος της Ένωσης «Μιχάλης Δερτούζος», Αντιπρόεδρος e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε


"Οι εντυπώσεις από τους διαδραστικούς πίνακες είναι εξαιρετικές. Συνεχώς ανακαλύπτουμε σ' αυτούς νέα εργαλεία που βοηθούν στη μάθηση"

Λευτέρης Μερεσεντζής, διευθυντής 8ου Δημοτικού Σχολείου Χίου


"Οι νέες τεχνολογίες και ο Η/Υ δεν καταργούν το δάσκαλο αλλά αντίθετα τον μετατρέπουν σε δημιουργό και εμψυχωτή των μαθητών"

Γιάννης Αξιώτης, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Παγώνδας Σάμου


"Οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο διάδρασης με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα σε ένα περιβάλλον εκπαίδευσης με πολλά άτομα."

Βασιλική Νιάρου
2ο ΕΠΑΛ Νέας Σμύρνης


"Οι μαθητές προσαρμόστηκαν αμέσως στο μάθημα με διαδραστικούς πίνακες. Η τεχνολογία είναι καινούρια και ο παράγοντας έκπληξης και θαυμασμού λειτουργεί θετικότατα."

Στράτος Κυριαζίδης, διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας


"Μπορούν να ωφεληθούν ιδιαίτερα τα μαθήματα των θετικών επιστημών, που έχουν και πειραματικό σκέλος, όπως Φυσική, Βιολογία κλπ.

Βασίλης Βασιλάκης, πληροφορικός, Καλλιμασιά


"Το λογισμικό που διαθέτει ο πίνακας, προσφέρει μια ογκώδη συλλογή από ψηφιακά διδακτικά εργαλεία (π.χ. γεωμετρικά όργανα, χάρτες, [...] εικόνες, εργαλεία δημιουργίας διαδραστικών ασκήσεων κλειστού τύπου)."

Γιάννης Κασκαμανίδης, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας




parajumpers pas cher parajumpers pas cher parajumpers pas cher parajumpers pas cher woolrich outlet online woolrich outlet online woolrich outlet online woolrich outlet online woolrich outlet online nike tn pas cher peuterey outlet piumini woolrich outlet golden goose outlet golden goose outlet chaussures de foot chaussures de foot chaussures de foot chaussures de foot golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi golden goose outlet saldi chaussures de foot 2017 chaussures de foot pas cher